Gröt,bus och annat...

I dag har varit en dag då sessan har varit überalles kan mamman intyga. Upp och ner i soffan,hängt på grinden till trappen,grävt i mamman och pappans sänglådor,öppnat skafferiet, rumsterat om i tvättstugan,grävt i hundmaten,lekt med mammans ljuslyktor-ja ni hör ju själva-überalles. Och alla upptåg har varit forbidden, men desto roligare tycker sessan fråga vad mamman och pappan tycker. Två saker har dock stuckit ut från mängden.

Otyg nummer 1.
Pillat ner lampan från köksfönstret så den ramlade och gick i tusen bitar,dessutom gick proppen till delar av köket-AJA BAJA.
Otyg nummer 2.
I ett obevakat dvs inte fastspänd i matstolen ögonblick ställde sig sessan upp och välte omkull 1½ l mjölk. Det är myyyycket mjölk på golvet det....-AJA BAJA.

Sensmoralen av detta?Jo-det finns uppenbarligen inte nog höga fönster där inte Agnes når brädan, att inte gråta över spilld mjölk och för det tredje-hur långa armar kan ett barn ha utan att det blir onormalt???? Mamman kan bara hoppas att sessan nu lärt sig något av detta, speciellt av den stränga basrösten och den onda blick mamman gav henne när lampan åkte i golvet. 

Annars har dagen varit i "kan själv" tecknet. Spana in bilderna nedan. Varnar dock känsliga läsare för stötande innehåll!


Mmmmm....gröt!


Så gott att varje uns gröt måste ner.


Mmmums-till sista slicken!


Här kan mamman intyga att pappan var sedan länge försvunnen från matbordet ty 1.Pappan avskyr gröt. 2. Pappan avskyr kladd och klet med mat. Kan tilläggas att liten Agnes åkte i duschen sedan. Ha det gött!

xoxo


Kommentarer
Postat av: Malin

Nä gud nej, jag är inte gravid. Säger som jag säger till dom andra. Hade jag varit de hade jag inte klagat! ;) Hehe. Nåja, jag pallrade mig iväg till VC, mest för att få slut på allt tjat. Dom säger att jag ska smörja in mig i olja och sen smörja med hudkräm på de. Så det blir nog bra om hundra år! ;)



Jag har klarat mig undan magsjukan än. Så jag håller tummarna för att det fortsätter så! =)

2009-01-08 @ 12:08:29
URL: http://mammakarlsson.blogg.se/
Postat av: Emma

Haha, gott det ser ut med gröt :P Tack, det gör mycket med lite färg och ett glas i dörren :)

2009-01-09 @ 22:44:38
URL: http://solouniko.blogg.se/
Postat av: Sofia

Hmmm... varför känns det ändå rätt så skönt ibland att Astrid ännu ett tag frammåt är väldigt stationär;D

2009-01-10 @ 16:27:39
URL: http://thedream.blogg.se/
Postat av: Malin

Ja jag hoppas också vi blir friska nu. Nu tror jag stenhårt på att det var sista urladdningen Jakob bjöd på i natt! Hehe..

2009-01-13 @ 11:19:28
URL: http://mammakarlsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0